Oppstart uke 34

Trening i basseng er en god aktivitet under svangerskapet, samtidig er det morsomt å trene sammen med andre gravide! Trening i vann er en lystbetont trening med enkle øvelser. Bassenget holder en temperatur på 28-29 grader.

Oppdriften i vannet gir mindre belastning på leddene og det tar vekk vekta på magen slik at det er lettere å trene. Samtidig gir det en god motstand når vi beveger oss, noe som gir en unik treningseffekt. Jo raskere vi beveger armer og bein, jo tyngre blir det. Mor og barn har det godt under denne treningen!

Dette er et kurs som ledes av fysioterapeut med relevant erfaring innen kvinnehelse. Kurset er lagt opp slik at du som gravid, uansett hvilken fase du er i, får tilrettelagt trening og om nødvendig individuell oppfølging.

Denne timen vil ha ekstra fokus på rygg, bekken og overkropp. Det er mange helsemessige grunner for å trene i vann når du er gravid:

  • Øke sirkulasjon i armer og bein.
  • Det kan reduserer korsryggsmerter.
  • De som trener under svangerskapet kan ha færre svangerskaps- plager, færre komplikasjoner, lettere fødsler og mindre depresjon enn ikke-aktive.
  • Trening i vann gir stabilitet- kondisjon- og bevegelighetstrening, samt avspenning.

Tilbudet er også åpent for mødre etter fødselen, for å fortsette treningen og eventuelt forebygge plager som kan oppstå.

Treningstimen varer i 40 min.

Timene holdes i terapibasseng

Pris: 590 kr mnd (inkl tilgang til egentrening & gruppetimer ved Delta Aktivt) + inngang ved Bybadet.

Tider: mer info kommer!

Det er ikke kurs i skoleferier eller på bevegelige helligdager

Man må ha med badetøy, håndkle og drikkeflaske.

Viste du at:

  • Du kan søke om velferdspermisjon, dersom du er fortsatt i full jobb og ønsker å delta på kurset.

Ta kontakt med lise@deltaaktivt.no